![Jak wytłumaczyć dziecku czas Present Continuous](https://12posterunek.pl/wp-content/uploads/2024/04/Jak-wytlumaczyc-dziecku-czas-Present-Continuous.jpg)
Jak wytłumaczyć dziecku czas Present Continuous
posterunkowy 27 kwietnia, 2024Nauka ArticleTwoje dziecko może zadać ci pytanie: „Co to jest Present Continuous?” Jak dobrze to wytłumaczyć? Czy istnieje łatwy sposób?
Możesz użyć ciekawych sposobów nauczania tego czasu. Być może te, które zwykle stosujemy, nie działają tak, jak byśmy chcieli!
Znajdziesz tu wskazówki i przykłady, które mogą ci pomóc. Dowiesz się, jak najlepiej przekazywać informacje o Present Continuous. Tak, aby twoje dziecko łatwo je zrozumiało!
Czy wiesz, że Present Continuous używamy do mówienia o czynnościach, które teraz się dzieją? Jak przekazać to dziecku w ciekawy sposób?
Co to jest Present Continuous?
Present Continuous, inaczej zwany Present Progressive, to czas gramatyczny oznaczający czynności teraźniejsze. Mówimy o działaniach, które dzieją się w tej chwili.
Aby go stworzyć, używamy „to be” w teraźniejszym czasie i dodajemy „-ing” do czasownika. Przykład: „I am reading a book”.
Możemy go używać do opisywania akcji, które robimy teraz albo widzimy u innych. A także planowanych działań, które są już ustalone.
Jest to prosty czas do tworzenia zdań. Trzeba tylko mieć „to be” w odpowiedniej formie i dodać końcówkę „-ing” do czasownika. Na przykład: „She is singing a song”.
Podczas nauki dzieci mogą popełniać błędy. Mogą zapomnieć o „-ing” lub użyć nieodpowiedniego „to be”. Ważne jest wiele ćwiczeń i wyjaśnień.
Ćwiczenia są świetną metodą na naukę Present Continuous. Dzieci mogą robić różne zadania. Na przykład, tworzyć zdania, odpowiadać na pytania lub opisywać obrazki. To pomaga w nauce i daje pewność w używaniu tego czasu.
Kiedy używamy Present Continuous?
Używamy czasu Present Continuous w kilku sytuacjach. Po pierwsze, mówimy o czynnościach, które dzieją się teraz. To może być to, co robisz teraz albo inne osoby. Na przykład, mówisz:
- Jestem teraz czytającą książkę. (opisuje czynność, którą wykonuję w tym momencie)
- Oni oglądają film. (opisuje czynność, którą obserwujemy u innych osób w tym momencie)
Present Continuous używamy też, by mówić o zaplanowanych czynnościach w przyszłości. Wiesz, co zrobisz, i to już ustalone. Przykłady takich zdań to:
- Idziemy do zoo w ten weekend. (opisuje planowaną czynność w przyszłości)
- Ona leci do Paryża jutro. (opisuje planowaną czynność w przyszłości)
Present Continuous pomaga opisywać aktualne i przyszłe czynności. Jest to dynamiczny czas, który ułatwia precyzyjne wyrażanie myśli.
Jak tworzymy zdania w Present Continuous?
Do stworzenia zdania w Present Continuous używamy formy teraźniejszej czasownika „to be”. Potem dodajemy czasownik kończący się na „-ing”.
Na przykład:
- Ja gram w piłkę nożną. – I am playing football.
- Ona rozmawia przez telefon. – She is talking on the phone.
- My uczymy się do egzaminu. – We are studying for the exam.
- Podmiot: „Ja” = I
- Czasownik „to be” dla „Ja”: „am”
- Czasownik: „grać” = play
- Dodanie „-ing” do czasownika: „playing”
- Zdanie wraz z formułą: „Ja jestem grający w piłkę nożną” = „I am playing football”
Zdania w Present Continuous mają podobną strukturę. Wystarczy zmienić formę czasownika „to be” dla odpowiedniego podmiotu. Następnie dodajemy czasownik z końcówką „-ing”.
Tworzenie zdań w Present Continuous to powtórzenie zasad użycia czasowników. Ćwiczenia z tym czasem pomogą w wygodnym używaniu go na co dzień.
Częste błędy w Present Continuous
Podczas uczenia się Present Continuous, dzieci często robią błędy. Warto wiedzieć, jak je uniknąć. Oto kilka powszechnych błędów i jak ich zapobiec:
-
Nie dodawanie „-ing” do czasownika
Zapominamy często o „-ing” na końcu czasownika. Na przykład, zamiast powiedzieć: „I am playing soccer”, można usłyszeć „I am play soccer”. Ważne jest zatem, by zawsze dodawać „-ing” na końcu.
-
Użycie złej formy czasownika „to be”
Używa się czasem złej formy czasownika „to be”. Zamiast „I am playing”, mówimy np. „I is playing”. Należy uczyć poprawnych form „to be” podczas Present Continuous.
-
Miksowanie Present Continuous z Present Simple
Niekiedy mylone są Present Continuous z Present Simple. Zamiast „I am going to school”, mówi się na przykład „I go to school”. Trzeba wytłumaczyć, kiedy używać każdego z tych czasów.
-
Błędy w tworzeniu pytań i przeczeń
Tworzenie pytań i przeczeń może sprawiać trudności. Dzieci czasem zamieniają słowa lub źle dobierają formy „to be”. Zadawanie pytań i częste powtarzanie różnic w konstrukcji pomaga uniknąć takich błędów.
Aby uniknąć opisanych problemów, trzeba systematycznie ćwiczyć Present Continuous. Przekazywanie konkretnej sytuacji, w której użylibyśmy tego czasu, pomaga zrozumieć i opanować jego użycie.
Ćwiczenia
Ćwiczenia są świetne do nauki użycia czasu Present Continuous. Pomagają dzieciom w tworzeniu i odpowiadaniu na pytania. Dzieci uczy się też, jak zmieniać zdanie twierdzące na przeczące.
Zachęcanie dzieci do opisywania obrazków czy sytuacji jest bardzo pomocne. Dzięki temu mogą praktykować na życiowych przykładach.
Regularne ćwiczenia są kluczem do sukcesu w nauce Present Continuous. Pomagają w utrwalaniu wiedzy i w składaniu poprawnych zdań.
You may also like
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |